Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2013 10:39 - Реализиране на фирмената стратегия
Автор: accountant Категория: Бизнес   
Прочетен: 1872 Коментари: 0 Гласове:
0



В днешно време бързото развитие на приложните науки, техниката и технологиите, динамиката в развитието на пазара и способността да се реагира адекватно на тях предопределят успеха на фирмата. Тези, които успяват имат ясна цел и са достатъчно гъвкави да се адаптират към промените на пазара. Фирмите без добре дефинирана стратегия губят ориентир и развитието при тях е в застой. Успешното изпълнение на фирмената стратегия предполага непръкасното сравняване с най-добрите в отрасъла, комплексен подход, осигуряващ развитието на бизнеса, обхващащ различни сфери, включително въвеждане на функционални политики, управление на процесите, несигурността, риска, кризите и промяната, както и иновациите.

Защо реализирането на стратегията е важно?

Не случайно хората казват, че един добре изпълнен лош план е винаги по-добър от лошо изпълнен добър план. Успешното реализиране на всяка стратегия се базира на някои доказани в практиката истини:

  • 80% от нещо е винаги по-добре от 100% от нищо. Не чакайте перфектната възможност или перфектната стратегия. Започнете днес, не търсете причина да отлагате. Не губете време.
  • Бъдете настоятелни. Не се отказвайте при първия появил се проблем.
  • Бъдете гъвкави. Всички стратегии почиват на предположения и добрият мениджър сравнява целите и постигнатите резултати поне на тримесечие, за да запази вярната посока. Понякога обаче в много динамична среда се налагат по-сериозни промени в стратегията.
  • Всичко зависи от вашата решителност. Когато знаете какво искате да постигнете и сте отделили средства за това, не правете компромиси. Ако искате да започнете производството на нов продукт, намерете подходящите хора, суровини, технология, техника. Защото всичко по-малко от пълната ангажираност излага на опасност постигането на целта.

Къде се реализира стратегията?

Изпълнението на стратегията е процес, в който са въвлечени всички членове на екипа. Ето защо екипността е от изключително значение. Мениджърът трябва да притежава добри комуникационни и управленски умения и финансови познания, за да осъществява ефективна връзка между екип, доставчици, подизпълнители и клиенти в ежедневните дейности. В същото време трябва да следва поставените в стратегията цели, съобразявайки се с времевите рамки и бюджета. От значение е обаче и мотивацията, уменията и знанията на целия екип. Познаването на отговорностите от всеки негов член и ангажираността му са важно условие за изпълнение на стратегията.

Как може успешно да се реализира фирмената стратегия?

Успешното реализиране на стратегията на малката фирма се базира на някои важни правила:

  • Разберете разликата между стратегия, тактика и действия.
  • Поставете си междинни цели и следете напредъка.
  • Изпълнението на стратегията предполага всеобхватен и систематичен подход. Търсете връзката между реализираните проекти и следете доколко те допринасят за постигане на поставените цели.
  • Идентифицирайте своя тактика за достигане на поставените цели.
  • Излезте от рутината, не се страхувайте да мислите различно и да действайте различно.
  • Без пряко въвличане на всички работещи във фирмата, стратегията ѝ не може да бъде реализирана успешно. Мотивирайте ги и използвайте пълноценно потенциала им.
  • Осигурете адекватни ресурси - човешки, финансови, технически.
  • Следете за изпълнението на задачите и търсете отговорност.
  • Анализирайте резултатите и не се страхувайте да предприемате промени.
  • Изградете адекватна фирмена култура.

Често малките фирми не разполагат с необходимите ресурси за разработване на добра стратегия, липсва разбиране и опит при реализирането й. Някои от по-сериозните причини за лошото й реализиране са:

  • необвързаност с плана за действие – липсват ясни измерими цели и дейности и членовете на екипа не знаят своите отговорности;
  • стратегията не се актуализира;
  • ресурсите, отделени за изпълнение на стратегията, са недостатъчни;
  • управителят променя вижданията си за реализацията на стратегията твърде бързо;
  • управителят се стреми да изпълни твърде голяма част за кратко време;
  • липсва ангажираност на мениджърския екип;
  • вътрешна съпротива на промените;
  • неправилно изчисляване на необходимите време и усилия;
  • нереалистични очаквания за ползите;
  • неадекватни знания и умения;
  • лоша комуникация;

През последното десетилетие стратегическото мислене и планиране на интелектуалния, информационния и човешкия потенциал стават все по-важни за развитието на фирмите и това прави иновационната политика и управлението на иновациите от особена важност за успешното реализиране на общите им стратегии. Иновацията е процес на използване на знания или на определена информация за създаване и въвеждане на нещо ново и полезно. Целите на фирмената иновационна политика са да бъде постигнато развитие и конкурентни предимства на пазара чрез въвеждане на иновации, тоест нови продукти, технологии и техника за производство, доставка и дистрибуция, както и промени в организацията, управлението и условията на работа. Фирмената иновационна стратегия включва различни компоненти: материално-технически, трудов, финансов и информационен. И зависи от вътрешната и външна за фирмата среда. Много малки и средни предприятия не разполагат нито с достатъчно човешки ресурси, нито с необходимите материални условия да провеждат сами изследователска дейност и най-добрият начин да се възползват от иновациите е да се кооперират с външни организации, университети и др. Дори тогава всяка фирма трябва да отдели адекватни човешки и финансови ресурси за изпълнението на своята иновационна стратегия.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: accountant
Категория: Бизнес
Прочетен: 63818
Постинги: 17
Коментари: 2
Гласове: 13
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930